Najlepsze inspiracje
zamiast gotowych rozwiązań.

Nowe

Pięciogwiazdkowy dzień :)

Zarządzanie czasem dla zapędzonych. 100 rad na 100 lat! Część IV

 

rozłożony na części zegarek

Spis treści

Rady od siedemdziesiątej szóstej do setnej

  1. Przypomnij o ustaleniach z poprzedniego spotkania, rozdając notatkę z jego przebiegu.
  2. Zanim udasz się w podróż służbową, zastanów się czy jest konieczna.
  3. Dąż do tego, żeby umieścić cały bagaż w niewielkiej torbie.
  4. Miej zawsze przy sobie coś do przejrzenia, żeby wykorzystać czas podróży.
  5. Przybywszy na miejsce nastaw zegarek zgodnie z lokalnym czasem.
  6. Dowiedz się czy musisz zabrać ze sobą przedłużacze, żeby uruchomić swój sprzęt elektroniczny.
  7. Zorientuj się czy jest w hotelu dostęp do internetu.
  8. Planuj dwa, trzy krótkie urlopy podczas roku zamiast jednego długiego.
  9. Planuj regularne przerwy w pracy i przeznaczaj je na relaks, hobby, wypoczynek.
  10. Każdego dnia staraj się doświadczać czegoś nowego.
  11. Stawiaj pracownikom wysokie wymagania.
  12. Przekonując innych do swoich racji wykorzystuj fakty, a nie emocje.
  13. Interesuj się tym, co pragną osiągnąć inni (na czym im zależy).
  14. Słyszenie to nie to samo, co słuchanie. Naucz się słuchać.
  15. Zlecając zadanie jasno precyzuj termin i swoje oczekiwania.
  16. Zarezerwuj czas na zadania, które musisz wykonać samodzielnie.
  17. Sporządź listę celów, która pomoże ci sprawdzać postęp w wykonywaniu zleconego zadania.
  18. Hojnie wynagradzaj dobrą robotę.
  19. Określa realne terminy zlecanych zadań.
  20. Nie pozwalaj, żeby współpracownicy przeszkadzali ci w pracy z błahych powodów.
  21. Odbywaj spotkania w gabinetach innych osób. Zawsze będziesz mógł wyjść, kiedy zechcesz.
  22. Wyznacz czas drzwi otwartych dla innych.
  23. Odwiedzaj swoich współpracowników tylko wtedy, gdy masz do nich ważną sprawę.
  24. Staraj się dostosowywać do metod pracy swojego szefa.
  25. Pamiętaj, że czas idealnie rządzi się prawem demokracji. Nikt nie ma o ani więcej ani mniej od ciebie.

Źródło: Tim Hindle, Poradnik menedżera. Zarządzanie czasem, Wydawnictwo Wiedza i Życie S.A., Warszawa 2000

PS. W zasadzie w tytule zamiast słowa: „rad” powinno być: „inspiracji”, ale wtedy nie rymowało by się tak ładnie!

Słowa kluczowe:, , , , , , ,

Trackback z twojego serwisu.

Komentarze (3)

Pozostaw komentarz

%d bloggers like this: